MAN TGL voor autotransporteur Europe Vans

‹ Terug naar overzicht

Voor het transport van jong gebruikte bestelwagens maakt Europe Vans sinds kort gebruik van een nieuwe MAN TGL 12.250 als autotransportercombinatie.

Europe Vans koopt de bestelwagens van een aantal vaste leveranciers zoals leasemaatschappijen. Vanuit de vestiging in Leerdam, waar het bedrijf beschikt over 14.000 m2 terrein, worden de voertuigen gedistribueerd door heel Nederland. Directeur René Mackaay: ‘MAN is met de TGE een relatief nieuwe speler in het bestelwagensegment en het is altijd afwachten hoe dat uitpakt. Het blijkt echter dat de TGE het enorm goed doet. De restwaarde is goed en dat geldt ook voor het contact met de MAN-dealers. Het is mede dankzij die contacten dat we voor onze nieuwe vrachtwagen ook bij MAN uit kwamen.”

Nieuw model MAN TGL

Mackaay wist dat er een nieuw model van MAN aan zat te komen. “We wilden het nieuwste model, en dat is gelukt. Met de ledverlichting, het nieuwe interieur en het hoge comfortniveau is het een fijne truck geworden.” De door MAN-dealer Rosiervandenbosch geleverde TGL is voorzien van de ruime CC-dagcabine en de 250 pk sterke D0836 zescilinderkrachtbron in combinatie met een geautomatiseerde twaalftrapsversnellingsbak. 

 

 

De nieuwe MAN is uitgevoerd in de huisstijl van Europe Vans en is voorzien van een zonneklep en zwartgelakte wielen met een zilveren bies. De in kleur gespoten spiegels en onderpartij van de cabine maken het plaatje af.

Flexibiliteit

“Onze vorige combinatie was nog een BE-combinatie, maar hiermee hebben we veel meer mogelijkheden”, vertelt Mackaay. “MAN bood de optie voor kleine, 17,5 inch-wielen, waardoor de combinatie zo laag mogelijk is. Hierdoor kunnen we nu ook hoge voertuigen zoals bakwagens vervoeren.”

De opbouw van de MAN werd uitgevoerd door Tijhof Carrosseriebouw. De truck is voorzien van een aanhangwagen die door dit bedrijf voorzien werd van een uitschuifbare dissel en een plateau van 1,5 meter aan de achterzijde. Hierdoor ontstaat er maximale flexibiliteit. “We kunnen nu bijvoorbeeld een lang voertuig voorop laden, waarbij we door de uitgeschoven trekboom ook nog twee voertuigen op de aanhangwagen kunnen laden. Met de ingeschoven trekboom kunnen we het plateau aan de achterzijde benutten binnen de wettelijke regels die gelden voor autotransporters.”