hijscapaciteit van de autolaadkraan, de gewenste lengte van zowel de kraan als het chassis en het GVW. "/>

Koninklijke Saan kiest voor Volvo-maatwerk

‹ Terug naar overzicht

Logistiek dienstverlener Koninklijke Saan heeft een Volvo FH 500 10×4-bakwagen/trekker aan de vloot toegevoegd die is voorzien van een 165 tonmeter Palfinger-autolaadkraan. Bij de configuratie is maatwerk geleverd door de optimale verhouding te zoeken tussen de  hijscapaciteit van de autolaadkraan, de gewenste lengte van zowel de kraan als het chassis en het GVW. 

Koninklijke Saan is onder meer gespecialiseerd in projectlogistiek, industriële verhuizingen en kraanverhuur. De nieuwe Volvo FH 500 10×4 is een multifunctioneel voertuig dat wordt ingezet voor allerlei projecten. “Dat kan gaan om hijswerkzaamheden in de bouw en het transporteren van machines en constructies, maar ook het verhuizen van gevoelige apparatuur of kunstobjecten”, vertelt Mark van Klaarbergen, manager technische dienst bij Koninklijke Saan. 

Maximaal 45 ton

Een van de wensen bij het samenstellen van de truck was dat zijn GVW maximaal 45 ton mocht zijn. Van Klaarbergen: “Dan kunnen we met dit voertuig Amsterdam in zonder dat we een 45-tonsontheffing moeten aanvragen. We kunnen daardoor altijd snel reageren op de vraag van de klant. Verder is het noodzakelijk dat de truck sterk en stabiel genoeg is voor een 165 tonmeter-kraan, de zwaarste Palfinger-laadkraan die nog opvouwbaar is achter de cabine.”