GJ Infra heeft eerste Volvo FMX 10x6 af fabriek

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

GWW-aannemer GJ Infra heeft als eerste in Nederland een Volvo FMX 10×6 af fabriek laten leveren. De truck is opgebouwd mt een 40-tons haakarmsysteem voor de af- en aanvoer van aarde en puin bij grond- en rioleringswerkzaamheden. De levering is tot stand gekomen in sanemwerking met Volvo Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus in Roosendaal.

 

“Bluekens Truck en Bus heeft, in samenwerking met Volvo Trucks Nederland en CCH in Halsteren, een fantastische bouwtruck samengesteld waarmee we netto 30 ton kunnen laden”, aldus Luijten. Het feit dat het volledige Volvo FMX bakwagenchassis af fabriek geleverd werd, is daarbij een grote pre: “Alle onderdelen vallen onder de Volvo Trucks-garantie en kunnen door de dealer gemakkelijk en snel worden geserviced. Dat biedt ons meer uptime, minder kosten en vooral minder zorgen.”

Variabele asconfiguratie

De Volvo FMX 10×6 is uitgerust met een aangedreven vooras, gestuurde tweede as en een luchtgeveerd tridemstel met gestuurde en hefbare naloopas. De aandrijving op de voorste as wordt automatisch geregeld door middel van Automatic Traction Control, een voorziening die sinds enkele jaren standaard wordt geleverd op de Volvo FMX bouwtrucks met voorwielaandrijving. Met deze variabele asconfiguratie kan de Volvo FMX 10×6 uit de voeten in alle voorkomende situaties bij het containertransport in de grond- en weg- en waterbouw. Ook de XX-High chassishoogte van 1240 mm, de robuuste stalen bumper en opties als koplamp- en carterbescherming dragen bij aan de inzetbaarheid en bedrijfszekerheid van de haakarmwagen.

Technische know-how

Dit is de tweede Volvo-truck voor Gerwin Jongmans en Jimmy Luijten: “Een aantal jaar geleden kochten wij een gebruikte Volvo 10×4 met een bijgeplaatste as. Verrassend genoeg had die truck een net zo korte draaicirkel als de 6×6 die we daarvoor gebruikten. Het onderhoud hebben wij destijds ondergebracht bij Bluekens Truck en Bus. Een zeer servicegerichte dealer met een grote technische know-how, vandaar dat we voor deze nieuwe vrachtwagen ook bij hen hebben aangeklopt. Op dit moment zijn we aan het kijken naar vervanging van onze 10×4 vrachtwagen met autolaadkraan. Mogelijk dat dit ook een FMX gaat worden.”

‹ Terug naar overzicht