Actros SilverStar steelt show bij GS Logistics

De eerste kilometers staan al op de klok, maar de nieuwe Mercedes-Benz Actros 2148 LS SilverStar Edition van GS Logistics voelt voor chauffeur Alex Kroese nog iedere dag als een feest.

De Actros SilverStar Edition die GS Logistics in gebruik heeft genomen, is geïnspireerd op de racehistorie van Mercedes-Benz. In het design zijn duidelijk de Mercedes-AMG Petronas-kleuren uit de Formule 1 terug te zien. Met de zilver-groen-zwarte striping en subtiele groene accenten op de zijskirts en in de velgen, heeft deze Actros een unieke uitstraling. Ook het interieur heeft in samenwerking met Cools Bekledingen een passende make-over gekregen. De groene accenten en SilverStar Edition-logo’s zijn in de cabine zichtbaar.

GigaSpace-cabine

GS Logistics koos voor de Actros 2148 LS SilverStar Edition met GigaSpace-cabine. Chauffeur Alex Kroese is met de Actros veelal twee à drie dagen van huis en dan bieden de stahoogte en vlakke vloer alle ruimte om te leven en bijvoorbeeld om te kleden. De vervoerder uit Werkhoven heeft meerdere Mercedes-Benz-trucks in het wagenpark rijden, maar deze trekker met 350 kW (480 pk) is het meest bijzonder.

Standaard rijk uitgerust

De Actros SilverStar Editon werd eerder dit jaar geleverd door SternTrucks in Utrecht. Toch duurde het nog bijna een halfjaar voordat de Actros helemaal naar wens van Kroese was. Standaard is de SilverStar Edition rijk uitgerust met onder meer het Zichtpakket met Bi-Xenonlampen, ledachterlichten, Predictive Powertrain Control, Active Brake Assist 4, Sideguard Assist, Comfortpakket met comfortbed en koelkast. Kroese voegde daar zelf onder andere sidebars, een lowbar, zwaailampen, luchthoorns, spatlappen en een dakbeugel met zes verstralers aan toe. Nu de Actros in gebruik is genomen voor het vervoer van zeecontainers door Nederland, België en Duitsland, krijgt Kroese onderweg nog meer enthousiaste reacties. Zelfs van mensen die helemaal niets met vrachtwagens hebben, krijgt hij complimenten.

Onderwerpen: ,

Auteur: Redactie

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.