"/>

‘Bewust gekozen voor MAN’

‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:

“In de tien jaar dat ik nu voor mezelf werk, heb ik er bewust voor gekozen in MAN-trucks te rijden. Dat komt niet alleen omdat ik het prettige en goede auto’s vind, maar ook de prijs-kwaliteitverhouding is goed. Dat geldt ook voor de samenwerking met de dealer; die is voor mij erg belangrijk.”

 

Wie: Harm van Oosten (47)
Truck: MAN
Bedrijf: Harm Infra Transport, Lelystad

“Wij zorgen er – met onze voertuigen – voor dat er veilig kan worden gewerkt langs de weg. Wij leveren botsabsorbers, verkeersregelaars en klein materiaal, zoals borden, hekken, actiewagens enzovoorts. We doen in heel het land en werken daarvoor in opdracht van aannemers voor onder meer kortdurende en rijdende afzettingen, het uitzetten van afzettingen en/of het regelen van het verkeer. De afwisseling in dit werk is groot en ik wist toen ik ermee begon dat ik dit de rest van mijn leven wilde doen. We hebben op dit moment twee MAN’s: een TGL van vier jaar oud en een TGA uit 2006. De eerstgenoemde is een bakwagen met lage instap. De oudste MAN, een voorloper van de TGX, is een trekker. Om met een botsabsorber te mogen werken, moet een voertuig 8 ton wegen. De TGL-bakwagen hebben we daarom ter verzwaring uitgerust met een stalen plaat op het chassis. De TGA is van zichzelf zwaar genoeg voor dit type werk. Wel is op beide wagens een zogenoemde dimplaatconstructie gelast, zodat we de botsabsorber makkelijk kunnen aanbrengen als dat nodig is. De vrachtwagens zijn daardoor zonder botsabsorber ook inzetbaar voor het reguliere transportwerk. Daarnaast is er een constructie aangebracht voor het kunnen plaatsen van een verlicht tekstbord. Daarop kun je waarschuwingen zetten voor weggebruikers. Verder hebben we de MAN’s in de oorspronkelijk staat gelaten. Zeker in de cabine zou het weinig zin hebben het interieur te upgraden. Met het type werk wat we doen, waarbij we veel in het zand, asfalt en andere viezigheid rijden, zou er binnen korte tijd weinig van over blijven. Dat zou echt zonde zijn.”

Dit is een samenvatting. Lees het volledige artikel Routiers 4 2018.

‹ Terug naar overzicht