Routiers 2 valt (bijna) in de bus!

‹ Terug naar overzicht

Een bonus van € 5.000 om nieuwe chauffeurs te trekken. Claassen Logistics doet het en in Routiers 2 vertelt directeur Florent Claassen waarom. Ook komt Wim Polman in dit nummer aan het woord. We rijden mee met deze chauffeur, die namens Remie Transport rijdt voor Dachser. Er was een tijd dat hij dacht dat hij kapper, kok of automonteur te worden…

Met de onlinegame Operatie Zelos kunnen chauffeurs en andere bij transport en logistiek betrokken personen signalen van criminele inmenging leren herkennen. Is dat actueel dan? Jazeker, zegt Tymen van Vooren van Taskforce-RIEC: “Elke crimineel heeft transport nodig.” 

Routiers 2: tussenstop bij The Foodbox

Verder in dit nummer: Van der Wal-chauffeur Danut Nistor reed hulpgoederen voor Oekraïne en drie eigen rijders gaan in op de gevolgen van de hoge dieselprijs. Onderweg naar de afronding van deze Routiers stoppen we bij The Foodbox, in de kop van Noord-Holland. Het is een veelbelovende truckstop, maar nog zonder de traditie die veel wegrestaurants kenmerkt. 

Solliciteren?

Transportbedrijven zitten te springen om vakbekwame chauffeurs, lees je verderop in deze uitgave. Het tekort aan chauffeurs – en ook aan logistieke medewerkers – zien transporteurs als belemmering van hun activiteiten. Hierop aansluitend gaan we uitgebreid in op het maken van een goede cv. Wie ben jij als persoon? En wat heb je in je mars? Dát is wat een transportbedrijf wil weten als je er solliciteert.

En in de rubriek Mijn Truck is het woord aan een… bedrijfsautotechnicus: voor Suzanne van Leth-Peek is er maar één truckmerk. Lees meer in deze uitgave van Routiers.

Veel leesplezier!