Van Setten later in de cabine. “Ik klim nooit tot bovenaan, want ik heb hoogtevrees.” Een schone auto mag wat kruim (en schuim) kosten. Een dag op pad met de goedlachse nieuwe aanwinst van Van Setten, die ruim 7000 volgers heeft op TikTok."/>

Tom Driessen waardeert de rust van de nacht

‹ Terug naar overzicht

Met een druipende, schuimende spons in zijn hand balanceert hij op een metershoge trap. “Die trap is een beetje wankel”, vertelt chauffeur Tom Driessen van Van Setten later in de cabine. “Ik klim nooit tot bovenaan, want ik heb hoogtevrees.” Een schone auto mag wat kruim (en schuim) kosten. Een dag op pad met de goedlachse nieuwe aanwinst van Van Setten, die ruim 7000 volgers heeft op TikTok.

De 24-jarige krullenbol werkt nog maar kort voor het transportbedrijf uit Ederveen. Een bedrijf dat nauwelijks zichtbaar is vanaf de straat, verstopt achter woningen. “Ik wilde graag de nacht in”, legt hij uit. Dat is gelukt. “Ik waardeer de rust van de nacht.”

Het is 14 uur, het begin van de werkdag van Tom. Zijn vaste vervoermiddel is een metallic Volvo FH4 met 500 pk-motor. Na het soppen klimt-ie van de trap af, grijpt naar de hogedrukspuit en richt die op zijn zilveren krachtpatser. Een oorverdovend geluid houdt voor even aan. Met een grijns op het gezicht merkt hij op dat de velgen weer dieprood van kleur zijn. Tom loopt rond de auto, inspecteert het resultaat en is zichtbaar tevreden. 

Tom Driessen rijdt nu zonder aanhanger

Nadat hij de papieren ritlijst heeft ingevuld start hij de auto. Trots dat-ie erop is! Op het dashboard prijken twee camera’s: één die afwisselend werkt als achteruitkijkspiegel en dodehoekspiegel, en één die beelden toont achter de aanhanger.
Zonder lading aan boord hoeft hij het gaspedaal maar lichtjes aan te raken, anders spuit hij als een raket vooruit. Bij hoge uitzondering rijdt hij vandaag zonder aanhanger. Meestal is zijn combinatie 18,75 meter lang, nu slechts 11 meter. “Daardoor is mijn auto nu veel makkelijker wendbaar. Dat is even wennen, maar ook handig.”

Lees het volledige artikel in Routiers. Nog geen abonnee? Klik HIER.