Dik Voor Elkaar hoopt op betere tijden

‹ Terug naar overzicht

Corona is en blijft het belangrijkste gespreksonderwerp als je met een horecaondernemer praat. Dat geldt ook voor Piet Wemmers, eigenaar van Restaurant & Cateringservice Dik Voor Elkaar in Dordrecht. “De omzet is enorm gedaald en we zien veel minder chauffeurs. Gelukkig redden we het nog, maar we hopen op betere tijden.”

‘Dik voor elkaar’ had Piet Wemmers het tot half maart, om de situatie tot voor de coronamaatregelen maar eens toepasselijk te schetsen met de naam van zijn bedrijf. Een goedlopend restaurant en cateringservice dus met in hetzelfde pand een snackbar/broodjeszaak en een aparte ruimte voor feesten en partijen. “Doordeweeks zaten er van maandag- tot en met donderdagavond minimaal twintig chauffeurs in ons restaurant en waren we overdag erg druk met bestellingen van broodjes, snacks, schotels enzovoorts voor de honderden medewerkers van bedrijven hier in de buurt. Daarnaast hebben we natuurlijk de cateringservice inclusief barbecues voor feesten en partijen op locatie. Kortom: de wind in de zeilen. Maar toen was er de lockdown half maart…”

piet wemmers bbq dik voor elkaar

Piet Wemmers: “We zien minder chauffeurs.”

Minder omzet Dik voor Elkaar 

Ineens was het zorgeloze bestaan voorbij. “In plaats van vier drukke avonden met chauffeurs, was dat er hooguit nog eentje”, vertelt Piet. “En met het vele thuiswerken stopten ook grotendeels de bezoekjes van kantoorpersoneel aan onze snackbar tussen de middag. De lopende bestellingen voor broodjes, bittergarnituur enzovoorts werden afgezegd en er kwamen nauwelijks nog nieuwe bestellingen binnen.” Ook nadat de coronamaatregelen deze zomer versoepeld waren, kwam de omzet van Pitstop Dik Voor Elkaar niet meer op het oude niveau. “In onzekere tijden houden mensen toch graag de hand op de knip. ‘s Avonds zijn er ook nu nog steeds veel minder chauffeurs dan voorheen. Het was een verademing dat het kantoorpersoneel uit in buurt weer naar hun kantoor kwam. Dan zie je de omzet meteen weer toenemen. Maar nu met de tweede golf zijn de meeste bestellingen alweer afgezegd. Gelukkig hebben we wel een beroep kunnen doen op de NOW 1- en NOW 2-subsidies. En de vraag naar het thuisbezorgen van maaltijden was groot genoeg om een deel omzetverlies op te vangen. Tot slot hebben we onze ruimte voor feesten en partijen kunnen verhuren voor vergaderingen en cursussen. Op die manier kunnen we toch het hoofd boven water houden, maar we hopen snel op betere tijden.”

Lees het volledige artikel in Routiers. Nog geen abonnee? Klik HIER.