Veldhuizen Trucks bouwt diepladeralternatief op basis van Iveco S-Way

Veldhuizen Trucks uit Groenekan heeft op basis van een Iveco S-Way 360 met AD-dagcabine en Cursor 9-motor een efficiënte en comfortabele oprijwagen gebouwd. Dit voertuig combineert een lage laadvloer met een hoog laadvermogen en een eenvoudige bediening. Daarmee vormt deze oprijwagen een goed alternatief voor diepladeropleggers of aanhangwagens.

Veldhuizen Trucks bouwt diepladeralternatief op basis van Iveco S-Way | Routiers
Veldhuizen Trucks bouwt diepladeralternatief op basis van Iveco S-Way | Routiers
Veldhuizen Trucks bouwt diepladeralternatief op basis van Iveco S-Way | Routiers

Dankzij de luchtvering rondom is de oprijhoek optimaal. Door de vooras van de Iveco S-Way in de hoogste stand te zetten en de vering achter te ontlasten, ontstaat er een stabiele basis waar machines of voertuigen probleemloos op kunnen rijden. De 255 centimeter brede laadvloer is voorzien van voldoende rongpotten en sjorogen voor het zekeren van de meest uiteenlopende lading. De 8,5 meter lange laadvloer is aan de achterzijde aflopend gemaakt waardoor in de laagste stand een hoogte van slechts 50 centimeter bereikt wordt. De laadbak is voorzien van twee in de breedte verschuifbare oprijgoten. Deze zijn voorzien van een balansdruk veer waardoor er slechts vier kilo gehanteerd hoeft te worden. De rijgoten zijn 210 centimeter lang, 70 centimeter breed en bestand tegen een wieldruk van 5 ton.

Domex-chassis

Het Iveco-chassis is volledig voorzien van twee uit Domex-staal gemaakte langsliggers die het gehele chassis overlappen over de volle lengte. In feite ligt het originele chassis door de gekozen bandenmaat iets achterover, wat gecompenseerd wordt door de slim geconstrueerde opbouw. De laadbak is om de 35 centimeter voorzien van dwarsbalken in verband met puntbelasting – een bekend verschijnsel bij het vervoer van voertuigen. Twee opklapbare steunpoten aan de achterzijde zorgen voor extra stabiliteit bij het laden en lossen. De gehele opbouw is, zoals alle producten van Veldhuizen Trucks en Veldhuizen Wagenbouw, volledig gegalvaniseerd voor een lang fraai en duurzaam uiterlijk.

Iveco S-Way met hoog laadvermogen

De Iveco S-Way-oprijwagen weegt inclusief opbouw 10.400 kilo. Dat betekent dat er een hoog laadvermogen resteert van 18.600 kilo, ruim voldoende voor forse machines als een 17 tons-rupsdumper (zie foto’s). Dit hoge laadvermogen is in combinatie met de gekozen 10 tons-vooras. Voor lichtere toepassingen zijn er ook 8 of 9 tons voorassen leverbaar. De opbouw is voorzien van een opengewerkt kopschot en drie rvs-kisten voor het opbergen van ladingzekeringsmateriaal.

Opvallend comfortabel

De Iveco S-Way is met zijn compleet uitgeruste AD-cabine comfortabel en de Cursor 9 -krachtbron is met zijn 360 pk goed in staat om het totaalgewicht van 29 ton vlot voort te bewegen. De geautomatiseerde transmissie schakelt foutloos en het comfort aan boord is hoog. Opvallend goed is ook het veergedrag van de rondom luchtgeveerde Iveco. Dankzij het Veldhuizen-concept behield de truck zijn originele grote veerweg op de vooras en dat leidt tot een uitstekend weggedrag.

Veldhuizen Trucks

C-E-Rent, de verhuurafdeling van Veldhuizen, heeft zes S-Way’s besteld. Deze voertuigen zijn beschikbaar voor verhuur en demonstratiedoeleinden.

Lees ook: 
Iveco S-Way op lng daagt SG Transport-chauffeur Rick Alting uit tot zuinig rijden
SG Transport uit Emmen heeft zijn wagenpark uitgebreid met een Iveco S-Way NP. Het is de eerste Iveco in het wagenpark van het bedrijf, en tevens de eerste op lng. De wagen gaat drie keer in de week richting Zweden. 

Gepubliceerd op

Abonneren

Geen enkele uitgave meer missen?

Abonneren

Delen


  • Agenda

  • Geen agenda-items bekend.