Mijn Routiers
-
‘Een extra ritje pak ik altijd mee’
“Ik mag graag werken”, zegt Chris Sollie, eigenaar van C. Sollie Transport. “Dus een ritje extra pak ik altijd mee.” -
Voor een baas werken kan altijd nog, vindt Jan Moonen
“Als je al achttien jaar bij je ouders werkt, en je alles zelf regelt – buiten de boekhouding om – is het wel de moeite waard om het zelf te proberen”, zegt eigen rijder Jan Moonen. -
Jos Broeks staat bekend als een echte bourgondiër
“‘Daar moet je eens wat mee doen’, werd me wel eens gezegd”, vertelt Rabelink-chauffeur Jos Broeks over zijn bourgondische insteek van het leven in de rubriek Mijn Leven. “Sinds dit jaar heb ik daarom nu een vlog: Jos de Bourgondische Trucker.” -
Ido Tuinstra: ’Over de prijs van zo’n jacht denk ik niet na’
“Ik werk inmiddels veertien jaar als chauffeur speciaaltransport bij Walinga Transport uit Sneek”, vertelt Ido Tuinstra. “Vaak vervoer ik schepen, meestal binnen Nederland en een enkele keer rij ik naar Duitsland.” De ene keer is zo’n schip 10 meter lang, maar soms zit er één bij van wel 20 meter. Elk schip is weer een uitdaging. Het wordt drukker op de weg en met de breedtes, lengtes en hoogtes die ik op mijn trailer heb staan, zijn de wegen best wel smal! -
Patrick Burgers ‘Wat een luxe dat ik op donderdag thuis ben’
Waarom Patrick Burgers voor het chauffeursvak heeft gekozen? “Ik ben eigenlijk afgestudeerd loodgieter. Maar na twee jaar werken op de bouw wist ik dat ik dit niet de rest van mijn leven wilde doen.” -
-
Daniëlle Troost: ’De mensen in Roemenië zijn heel aardig’
Daniëlle Troost maakte afgelopen herfst een uitgebreide internationale rit. Dat was zo’n mooie tocht, dat ze een fotoboek maakte ter herinnering aan deze bijzondere reis. -
Danny Bathoorn is verliefd op het speciaaltransport
De 33-jarige Danny Bathoorn besloot drieënhalf jaar geleden voor zichzelf te beginnen. Een goede zet, want hij doet zijn werk met veel plezier! -
John Overdam: ’Deze wagen is extra speciaal voor mij’
John Overdam rijdt al bijna zijn hele leven in een Volvo. Momenteel zit hij op de weg met een FH16 Globetrotter XXL. Deze wagen is voor hem extra speciaal. -
Dirk-Jan Uitbeijerse heeft zelfs oude sportauto’s naar Spanje vervoerd
Dirk-Jan Uitbeijerse rijdt sinds zeven jaar in het tankcontainervervoer, maar hij is al sinds 1990 chauffeur. De lading die hem het meeste bijbleef? Twee kostbare sportauto’s die hij naar Zuid-Spanje mocht rijden. -
Marc Bakkers had niet het idee om een transportbedrijf te gaan runnen
Marc Bakkers had altijd al de droom om een eigen vrachtwagen te hebben. Hij startte in 1996 met zijn eigen bedrijf, dat inmiddels flink is gegroeid. “Je moet iets doen wat niet iedereen doet”, vertelt hij. -
Richard Slabbekoorn: ‘Je moet het toch een beetje gezellig maken’
Richard Slabbekoorn maakt tussen de 100.000 en 120.000 kilometer per jaar en rijdt vis-, schelp- en schaaldieren. Dat doet hij met het nieuwste model FH 460pk I-Save met een FuelECO+-pakket. -
Paul Roozen bezorgt zuurstof voor de patiënten in het ziekenhuis
Paul Roozen vervoert cryogene vloeistoffen oftewel extreem koude vloeistoffen. “In mijn geval gaat het om zuurstof, die -185 °C is. Dan krimpt de zuurstof en wordt deze vloeibaar. De zuurstof gaat naar ziekenhuizen in de Benelux.” -
Michael van Graafeiland heeft de beste keus ooit gemaakt
“Het mooiste werk dat er is”, vindt Michael van Graafeiland het exceptioneel transport. Zijn advies aan collega’s? “Volg je droom en geef nooit op! Er is altijd wel iemand die je een kans geeft je droom te verwezenlijken.” -
Johan de Ruiter: ’In Zwitserland klopt het complete plaatje’
Voor Johan de Ruiter springt één bestemming er bovenuit: “In Zwitserland klopt het complete plaatje: de bergen, de meren, de complete natuur… Het is allemaal prachtig!” -
Stefan Bekkema is gelukkig zelf niet bang voor de tandarts
“Soms verhuis ik laboratoriummachines, maar meestal lever ik tandartsstoelen af. Ik vervoer de tandartsstoel, maar ook kasten en röntgenapparaten naar tandartsenpraktijk door heel Nederland”, vertelt Stefan Bekkema. -
-
Jan Ypma: ’We doen wat we zeggen; laat ons maar rijden!’
“Mijn zoon Feddo en ik vullen elkaar goed aan. Hij is van de poets en wil de wagens mooi opleuken, terwijl ik een praktische insteek heb. Van A naar B rijden, en zorgen dat iedereen lekker in zijn vel zit”, vertelt Jan Ypma. -
Bianca Tuss: ’Met die roze bestickering val ik wel op’
“Ik mocht mijn gloednieuwe truck roze laten bestickeren. Daarmee val ik wel op onderweg. De reacties zijn heel positief”, lacht de 35-jarige Bianca Tuss. -
VK: opnieuw uitstel Brexit-maatregelen
De Britse regering maakte gisteren bekend dat het land opnieuw staat voor uitstel van de Brexit-maatregelen. De tweede fase van het border operating model wordt uitgesteld. De geplande wijzigingen voor 1 oktober aanstaande worden verplaatst naar 1 januari 2022, aldus bericht TLN. -
Hans Bouwman: ‘Ik moet vooral opletten waar ik met de lzv mag parkeren’
“Ik heb 8 meter meer ruimte voor lading. In een normale trailer kun je 34 europallets kwijt; in de lzv passen 54 europallets of 42 blokpallets”, vertelt Hans Bouwman. -
Ronald van der Hart: ’Als die motor brult, zijn we zo blij als kleine kinderen’
“Mijn oudste zoon Jurian, inmiddels 25 jaar, nam ik van jongs af aan mee naar truckshows”, zegt Ronald van der Hart. “Zo raakte hij ook besmet met het vrachtwagenvirus en hij haalde zelfs zijn grootrijbewijs. Toen hij 18 jaar was, wilde hij een Scania kopen, puur voor de hobby.”
Routiers nieuwsbrief ontvangen?
Inschrijven