STL lanceert campagne duurzame inzetbaarheid voor werknemers
Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) wil werknemers stimuleren na te denken over hun eigen duurzame inzetbaarheid. Daarom lanceert het instituut een online werknemerscampagne, die met een knipoog ‘Algemeen Periodiek Onderhoud’, kortweg A.P.O.tje, is genoemd.
De maatregelen in de campagne zijn preventief en zijn bedoeld om medewerkers energiek en fit te houden. Volgens STL zijn gezonde en gemotiveerde medewerkers namelijk productiever en ervaren zij meer werkplezier. Ook zou een preventieve focus op duurzame inzetbaarheid tot minder ziekteverzuim leiden.
Vitaliteit
Door middel van een korte test krijgen werknemers inzicht in de verschillende uitdagingen die zij ervaren op het gebied van vitaliteit. Op basis van hun antwoorden ontvangen zij praktische en direct toepasbare tips.
“Naast inzicht, biedt het A.P.O.tje ook de middelen om zelf aan de slag te gaan met verbeteringen. Dit is cruciaal voor de duurzame inzetbaarheid en een gezonde werk-privébalans”, aldus STL. “Ook kunnen wij helpen de best passende oplossing te vinden, zoals een interventie van een personal coach.”
Lees ook: