Marc Bakkers had niet het idee om een transportbedrijf te gaan runnen

‹ Terug naar overzicht

Marc Bakkers had altijd al de droom om een eigen vrachtwagen te hebben. Hij startte in 1996 met zijn eigen bedrijf, dat inmiddels flink is gegroeid. “Je moet iets doen wat niet iedereen doet”, vertelt hij.

Wie: Karin en Marc Bakkers
Truck: “We rijden vier merken: Volvo, DAF, Scania en MAN.”
Bedrijf: M. Bakkers Transport Bladel

“We hebben sinds 1996 ons eigen bedrijf”, vertelt Marc. “Dat is in de loop der jaren gestaag gegroeid; er werken nu 27 mensen voor ons. Zelf rijd ik ook nog geregeld mee, en Karin zorgt voor alles wat komt kijken bij de administratie: van de facturen en verzekeringen tot de personeelszaken. En in 2016 is onze zoon Joeri gestart op de planning.”

Marc Bakkers droomde van eigen vrachtwagen

“Ik heb altijd de droom gehad om een eigen vrachtwagen te hebben”, vervolgt Marc. “Die eerste wagen vergeet ik nooit, het was een Volvo FH 420pk 4×2 trekker. De eerste Globetrotter XL die in Brabant reed. Daar heb ik heel wat tijd in doorgebracht! De eerste vijf jaar reed ik alleen. Toen de kinderen kwamen, begon ik me af te vragen: ‘wil ik dit tot mijn 65ste alleen gaan doen?’. We besloten uit te breiden met een chauffeur erbij. Het zat toen helemaal niet in mijn hoofd om een transportbedrijf met meer dan twintig medewerkers te runnen samen met Karin, het is gewoon zo gegroeid.”

Aanhangwagens vervoeren

“Je moet iets doen wat niet iedereen doet, daarmee kun je je onderscheiden én er zit iets meer marge op’, stelt Marc. “Voor ons is dat in hoofdzaak het transporteren van aanhangwagentjes voor achter de luxeauto. Dat doen we voor Eduards Trailer Factory, een aanhangerfabrikant uit Lommel, België. We vervoeren de aanhangwagens van de fabriek naar de verkooppunten. Met vijftien van onze trucks rijden we de aanhangwagens naar Frankrijk, Duitsland, de Benelux, Oostenrijk en Denemarken. Als retourvracht nemen we caravans, campers of gebruikte trucks en bestelwagens mee voor andere opdrachtgevers.”

Lees het volledige artikel in Routiers. Nog geen abonnee? Klik HIER.