Als eenmansbedrijf moet je echt voor 100 procent op je materieel kunnen vertrouwen”, stelt Henny Berkvens. "/>

Henny Berkvens wil nog één keer een nieuwe Scania

‹ Terug naar overzicht

“Ik wilde nog één keer een nieuwe Scania kopen. Als eenmansbedrijf moet je echt voor 100 procent op je materieel kunnen vertrouwen”, stelt Henny Berkvens. 

henny berkvens scaniaMijn Truck
Wie: Henny Berkvens (56)
Truck:  Scania G450 8×2*6 met een 50t/m HMF-kraan
Bedrijf: Henny Berkvens Transport, Mariahout     

“Voor een 4×2-trekker is er wel vervanging en kun je doorwerken. Maar geen enkele dealer heeft een vervangende 8×2 met een 50 ton/meter-kraan staan. Dat is was een belangrijke overweging bij mijn besluit.”

Henny Berkvens houdt niet van krasjes

“De vorige truck was vijf jaar oud en die kan echt nog wel zes jaar mee. Dat geldt overigens ook voor de kraan, die opgebouwd is bij Van Rijsel uit Asten. Je loopt, afhankelijk van het gebruik en het aantal pto-uren onherroepelijk een keer tegen groot onderhoud aan. Net als bij de vorige, heb ik ook de nieuwe van een extra laag blanke lak over de rode basiskleur laten spuiten. Dan is de lak toch harder. Dat kun je ook zien: de vorige had nog geen krasje. Daar houd ik van. De Scania G450 8×2 heeft extra bladveren vóór, zodat ik naar tweemaal 10-tonsvoorassen zou kunnen als ik dat zou willen. Veel toeters en bellen zijn aan mij niet besteedt, al vind ik het wel mooi. Ik koop liever een set mooie kisten of een premium stoel en verder moet het degelijk en functioneel zijn.” 

Niets modificeren

“Het fijne bij Scania is, dat de hele auto kant en klaar uit de fabriek komt. Je hoeft achteraf niets te modificeren. Dat samen met het feit dat Scania het laagste chassis in de markt heeft is belangrijk als je er een kraan wilt opbouwen. Ik ben eigenlijk helemaal niet merkgebonden, maar ik ben zo tevreden over mijn vorige Scania met HMF-kraan dat ik weer voor eenzelfde combinatie zal kiezen. Maar zeker weten doe ik dat nu nog niet. Momenteel heb ik nog weinig last van de coronacrisis. Maar dit zal best nog wel een tijd doorlopen. 2009 was destijds ook een stuk minder, maar dat is op den duur ook allemaal weer goed gekomen.”

Lees het volledige artikel in Routiers. Nog geen abonnee? Klik HIER.
Lees
HIER meer Mijn Routiers-samenvattingen.